Saturday, September 3, 2011

august’s

_MG_4556_MG_3310_MG_4290_MG_4598 IMG_0669_MG_3977  _MG_3349 IMG_7428 IMG_0687IMG_7497DSCF1633IMG_0773    _MG_4564DSCF1470

august came and went. looking at these pictures i realize that august is often the time i travel back, to visit family and friends here and there on this planet. last year august was spent in a community workshop and that’s when i really got my eyes open to the power of a group. this year it seems like i am shifting between one extreme to the other, either very much on my own or 24/7 surrounded by lovely people. how was your august?

welcome september. i can smell you in the air already.

17 comments:

Mireille said...

Wat een mooie augustus foto's zeg!
Augustus is hier een beetje weggespoeld.
Zo jammer want het is een van mijn favoriete maanden.
Wel veel mooie momenten beleefd in augustus.
Van mij mag de herfst nog even op zich laten wachten.
Gelukkig nu nog wat prachtige zonnige dagen hier!

till-vidas-ara said...

Guud så härliga bilder, så mycket kärlek, generationer, och den där tekannan. hajade verkligen till när jag såg den. för alldeles precis en sådan letade jag som en tok efter förra vintern. men de fanns bara i america och blev så dyyra! men det är inte klokt - precis en sådan. tycker de är så härligt knasig-härliga att jag fick sådana begär du vet :)
Härliga fina. här är helgen lite grå, känner mig grå och lite sliten. kan bli så trött på att liv, allt folk runtom en när helgen väl är här. letar efter en ensam vrå..

kramar om, Lycke

Evelina said...

Augusti var helt ok. Lite mycket regn kanske men ett härligt bröllop i Rumänien . Tror på september, mycket som händer nu nämligen och en hel del spännande . Kram

Iris Vank said...

Wederom prachtige foto's Sara. Wat een kleuren en verhalen, bijna teveel om op te reageren.

Onze augustus ging vooral heel snel voorbij geloof ik! En zoals Mireille al schrijft, heb ik veel te weinig zon gezien.

Anonymous said...

jippiii en favoritbild i repris! älskar den översta såå mycket! så mkt kärlek i den, bilden nästan sprängs av all lycka! jag tycker nog att det är en av dina top-ten bilder.
och så älskar jag den med gula underbyxor och den där det ser ut som dom där tre bär upp hela muren!
augusti tyckte jag mest gick väldans fort och så regnade mycket bort. men det va också en stor och betydelsfull månad för det var då vi skrev huskontraktet. annars tycker jag oftast att augusti känns rätt vemodigt för att man vet att det bara blir mörkare och kallare hela tiden. september älskar jag dock för att den månaden känns så gul och röd och fin och klar! Kram

mir said...

Waouw ! I love yours pictures ! Thanks !

Ariane Reichardt said...

My august was with less sun,
dear Sara,
in your pics the sun is shining! (some of them are too close for me... but good!)

A little bit of rainy holidays and much more excitement because of my three schoolbeginners or schoolchangers...
I'll enjoy this september... I can smell it too. September is hopefully welcome.

Love,
Ariane.

Patrice A. said...

augustus
de maand dat ik jarig ben
altijd veel regen
zo ook dit jaar
augustus
is vakantie
family-tijd, net als jij
samen met zijn 4-en
niet veel hoeven
veel mogen
lezen
nadenken
mijmeren....

ik hou meer van september!

Patrice A. said...

P.S.

ik hou meer van september
als maand
het weer
de kleuren
die mooie warme nazon
gouden gloed over de dagen

anders denk je misschien
dat ik niet hou van het samen
de vakantie
daar houd ik enorm van
zou van mij maanden mogen duren
samen met zijn 4-en
....

morgen beginnen de scholen
en het werk....

poppoeten said...

Så underbart fantastiskt begåvad du är! Jag har säkert sagt det förut, men du bakom kameran: magiskt! Det krävs ett särskilt sätt att se världen för att fånga sådana ögonblick. Mållös.
Och vilken fin augusti sen... ser jag möjligtvis staden jag växt upp i band bilderna? Den med domkyrka, slott och gamla vikingakullar?
Kram
popA

Unknown said...

Looks like a fun life with a lot of coloured and wonderful moments - your photos amaze me all the time. Lovely.
And I love those DUCKS!!YeaH:

erleichda said...

first i need to tell you that i adore your pictures! ( and your comment at Lilli`s was just wonderful...)

august:
rainy- smiley- healing- loads of marmelade making-friends& solidute in a great balance : )

september is already here too

anna said...

den bilden på pappa och H är rolig! och vilka är de söta y-front-polarna..? :)

sarapirat said...

mireille, misschien wordt het nu een beetje 'indian summer' in nl? dat zou zeker fijn zijn voor jullie... maar ik zag ook bij jou heel veel mooie momenten!

lycke, den här tekannan har jag flyttat med mig från nederländerna där jag hittade den på någon loppis någonstans. älskar den!!!hoppas du hittar din ensamma vrå, det behövs! kramar om dig härifrån.

evelina, ja det såg härligt ut på bilderna. vad för spännande?? nYFIKEN! kram

iris, dankje, misschien is het nog niet daar, die herfst! liefs.

helena, tack för fina ord, igen! det är också min favoritbild tror jag, dom är så himla fina och speciella dom där tre...och jag tänker mig att ni är och kommer att vara lika speciella och fina med era barn! i erat nya hus dessutom, åh vad spännande! när flyttar ni? kramar många! röda och gula som september...

mir, welkom, dankje!

ariane, good luck with your school beginners, and changers. like i mentioned above to mireille, perhaps you will have an indian summer in september?! love to you sweet ariane

patrice, wat is gebeurt met je blog??? ik mis je! samen met ze 4-en lijkt mij inderdaad gewelldig, hopelijk krijgen wij binnenkort weer fotos zien van je augustus met the fabulous four?! en geniet van september, het wordt zeker mooi! liefs

poppoeten, jajamänsan, vi kommer ifrån samma trakter! tack för dina fina ord, jag blir så glad! kram

barbara,thank you bee sweet bee. yes, the last couple of august's have many lovely moments! and lovely ducks indeed..

demie, thank you thank you thank you! your august sounds great too. marmelade! yesterday i had some pear jam, homemade, with whipped cream and whiskey. yumyum!

fru a, det är jag och m på stranden i nederländerna. för några år sedan. kramar

Anne said...

wat een geweldige foto's zitten hier tussen! die bovenste, zo lief!

Merel said...

Terug uit Italie en nu even lekker bijlezen hier. Mooie post, en mooie mensen op jouw foto's. Ik start volgende week met een cursus 'werken met groepen'. Hoewel ik zelf het liefste houd van 1 op 1...

MUS said...

een blogje om een glimlach van te krijgen! …ook als het buiten al volop herfst lijkt op randje zomer/herfst