Friday, May 20, 2011

from down under

_MG_2314 _MG_2299 - Copy_MG_2301_MG_2313_MG_2317  

day by day. hour by hour.

but that is not completely true since your mind is always that one day/hour ahead/behind. but you know what i mean right?  every morning while meditating i am amazed of how much junk there is in my brain and then i become aware of the judgment, try to let go of both the junk and the judgment and well, i am not sure i succeed very often but i guess that is not the point. at least not for now. so what is the god damn point, i am not sure?

but then there are those little sweet moments like smiling girls on a balcony and a concentrated neck (she was reading a book) and sharing a bottle of merlot with a friend and finally getting to talk about those things that really matter to us. in the end of the day.

it is a rollercoaster trip, this life.

16 comments:

elianne said...

jeetje jij zit ver weg, maar een beetje jaloers op die rollercoaster ben ik wel)

Iris Vank said...

Herkenbaar, wat je schrijft. Mijn hoofd wil soms ook niet stil. Lukt niet en maakt me heel onrustig. Maar steeds vaker heb ik wel weer een redelijk rustige gedachtestroom. En ik moet zeggen, jouw fotoos geven m'n hoofd ook een momentje rust. En dat is een compliment. :)

eefje said...

Mooie plaatjes weer, de hand met de sigaret, super! Ik herken ook wat je schrijft, zo'n druk hoofd vol met vanalles. Moeilijk soms om onderscheid te maken wat er echt toe doet. Lekker toch dan, zo'n fles wijn en goeie gesprekken.

Julia said...

Japp, så är livet. Var rädd om dig och samla på dig så många fina stunder du kan. Kram

Makeminemidcentury said...

Beautiful photos Sara.

You're a deep pond. Who can dance.

Jael said...

Just så Sara..Ha en trevlig veckoslut.Är bilderna tagna i Yaffo?

fröken L said...

Jag vet precis vad du menar...

Kanske ska du försöka med att låta bli att döma och låta skräpet vara där? Lättare sagt än gjort, så klart...Men de korta stunder då det lyckas är acceptans i ett nötskal, det!

Puss, älskar dig!

de inktvis said...

oh al lezend over straat? wat een durfal!

till-vidas-ara said...

Ja, visst är det kära du!!! Förstår mer nu..har inte bara kunnat, hunnit svara..hjärnan som varit inlagd i ättika och något annat smojs..grinhumör och annat..allt! Men kanske det hjälper lite..det där med meditation..och positiva affirmationer, vill gärna tro det! Åhh, jag ska skriva så snart jag får ro, hur jag gjorde, men det är ju annars! Jag borde försöka meditera jag med. och visst kan livet vara vackert, även när det är som svårast..
Kramar Lycke

outi said...

weeeeeeeeeeeeee!
(it´s just me, in the same roller coaster)
yep. i have difficulties to concentrate cause my head is so full. there are some short moments, that i can really let things go. but. they keep coming back. and i´m buzzling around again.
maybe that´s something we just have to accept? or otherwise climb up to the mountains and meditate for the rest of our lives..

Patrice A. said...

sara pirat
het leven is een rollercoaster
maar door de lichte momenten
lijken de donkere minder zwaar
en zo lang je ze ziet
die lichtpuntjes
wordt elke dag toch een goede

dag!

nathalie et cetera said...

you posts are so personal yet we can all relate to them. i love reading your thoughts!

Anonymous said...

sannerligen är det en bergochdalbana! men så är det nog meningen att det ska vara, man uppskattar kanske inte topparna lika mkt utan dalarna...
tycker btw att tantens frilla e cool! Kram på dej!

Miss Upsey Daisy said...

När stiger du upp? Jag önskar att jag hade mer tid för meditation och sådant.

Elisabeth said...

Jag tänker lite som dörensning i hjärnan. Jag skulle våttorka skrymslena efter att ha slängt ut gamla utslitna eller bara malplacerade tankar. Jag skulle vädra in chi, om man nu kan göra det. Och så tänker jag på en bloggare vid namn Annika som skrev om icke-tänkande. Jag fastnar liksom för hela begreppet. Är det sånt du kan, när du mediterar?

Kram, så länge.

sarapirat said...

elianne, ja best ver weg. die rollercoaster is niet de leukste maar ik snap wat je bedoel...

iris, oh dat is lief! als ik je rustig kan maken met mijn bilden, vooral waneer ik best onrustig ben...ik oefen heel veel om mijn gedachten te 'ontspannen'- jij ook?

eefje, dankje! wat goed is in het leven, is elke dag is toch wat anders. ook als dingen terugkomen. meer wijn en gesprekken!

julia, det gör jag! kramar till dig

carmel, wow...a pond! thats lovely! you make this little pond smile ♥

yaelian, ja dom flesta är härifrån, yaffo! ha en bra vecka, jag är mitt i flytt och allt! kramar

frkn l, jo precis. som det där citatet du skrev på din blogg. kramar

marguerite, ja! heel erg durfend! vooral her waar het verkeer een beetje gek is...

lycke, hur är humöret nu? lite lättare? lite gladare? upp och ner, upp och ner...jag vill tro att meditationen hjälper mig. känns så väldigt annorlunda den här gången, ändå. varma kramar!

outi, yes acceptance will help. and a bit of meditation(but not the whole life! not that enlightened yet :) still want some wordly pleasures!!) ♥

patrice, ja als wij maar genoeg rond ons heen kijken is er zo veel schoonheid ook in pijn en verdrit.
liefs!

nathalie, you are so very supporting. thank you for kind words!

helena, håller med dig. kontraster! men ibland svårt att komma ihåg det när man är på ena sidan. ja visst är hon fin i håret? jag gillar klänningen! kramar!många!

miss ud, jag brukar stiga upp vid 7 snåret. om jag börjar jobba nio. en kvarts meditation det första jag gör. och ibland en stund på kvällen också. just nu känns det nödvändigt! kramar!

elisabeth, åh vilket himla bra begrepp det är, dörensandet! skulle vara så skönt om det vore lika praktiskt och konkret som att städa huset, precis som du säger. samma tillfredställande känsla när man vrider ur en gråsmutsig disktrasa. icke-tänkandet sker så sällan. och det är just i mediterandet som jag blir uppmärksam på det, på RIKTIGT. vilken kakafoni liksom. och att den delen är där, men inte növändigtvis vår essäns? does that make sense?
kramar♥