Tuesday, January 11, 2011

dough&clay

_MG_8578   _MG_8604_MG_8583_MG_8582_MG_8586  

lately i was playing with the thought of becoming a baker once i am done with dancing. i could enjoy that, kneading dough, making crusty loafs of bread and cinnamon buns all day long. i would become nice and round, eating ridiculous amounts of bread, pastries and butter. definitely some of my top favorite things in life. bread, pastries and butter. perhaps it would be a good idea to find out whether i have a high cholesterol or not?

i am still caught in the dream i dreamt and fighting that never-ending cold. life goes on. yes it does.

10 comments:

Jael said...

Jag älskar också att baka men gör det nuförtiden jätte sällan eftersom annors äter jag själv upp det mesta....

Anonymous said...

älskar dina porträttbilder på barn! bagare, det tänker jag med ibland, det känns så rofyllt på nåt sätt. dock lockas jag inte av de tidiga morgnarna när man måste sätta alla degar... du kan väl bli krukmakare annars, det såg hemskt fint ut på bilderna, själva drejandet alltså. och det är kul! jag har provat! tack för din fina kommentar hos mej, jag blev alldeles superglad! :) kram till dej

Evelina said...

Det är verkligen kul att baka men jag lyckas ju aldrig! Skyller på dryg ugnen som vi fick överta med hus köpet. :)

Unknown said...

This bread looks so yummi! And if your once a baker you should keep on dancing to get rid of all the extra calories!
Like your photos showing the similarity between forming with clay and dough. Its all about creating.

till-vidas-ara said...

Vilka vackra bilder..igen!! Kanske du skulle fundera på att bli fotograf också?!?
Bröden ser ljuvliga ut - är också lite väl förtjust i just gott bröd:) och har aldrig kollat kolesterolen..kanske borde!
Jodu - det är inte alltid en dans på rosor att vara gravid, hihi..men man har en tendens att glömma bort hur det var från en gång till en annan. Måste nog vara så, för annars skulle det nog inte bli lika många här i världen:)
Men det illa uppvägs ju såklart av det goda..och jag älskar själva förlossningen (motför många andra)...dessa naturkrafter som sätts igång och som det bara är att följa med i vågorna på.....!

Hoppas verkligen förkylningen släpper sitt grepp om dig snart, söta..och den där drömmen verkar ha varit mycket speciell - hoppas på ett bra sätt!

Kramar Lycke

anna said...

ja vi börjar baka och öppnar det där caféet...

Elisabeth said...

Så fint. Jag ville känna och lukta på både brödet och leran. Kan det här vara grannarna?

Elisabeth said...

Eller jag frågar förresten inte vilka de är. De får vara anonyma om du vill. Vackra.
Kram.

et lille oejeblik - a little moment said...

mm, yes, baking is good. or a a ceramist. i'd imagine that to be amazing too.

sarapirat said...

yaelian, det är ju det som är problemet med bakandet. och glädjen på samma gång...

helena, eller så vänder man på bagar-rytmen och och säljer bullar mitt i natten istället?! keramiker vore också kul, men jag vet inte om jag har den läggningen. älskade att dreja i förskolan! har nog inte prövat sen dess. kram

evelina, haha, det är skönt att ha en ugn att skylla på. fast jag tror nog att du lyckas ibland. eller?

barbara, thats what i thought about, different ways of creating where your hands play a big part. and you are right, i could start baking and continue dancing, it would make the best balance perhaps.

lycke, det är en utav mina drömmar, att bli fotograf. men det finns så många duktiga därute, tror inte det är särskilt lätt att ta plats i den branschen. tack för dina fina ord!
jag är nyfiken på hur det är att föda. såklart. och det närmar sig med stormsteg..har du många namnförslag? stor kram

fru a, det gör vi!

elisabeth, mycket riktigt, en granne och min närmsta vän däruppe. hon är klok som en uggla den där damen på fotot. kram

trinsch, perhaps it can be our plan b and c? :)