Monday, July 26, 2010

blågröntblågröntblågröntblågröntblågrönt

 

_MG_2816_MG_2933_MG_2935_MG_2950_MG_2939_MG_2958_MG_2945   

many shades of blue and green the past few days. even though yesterday it was grey grey grey and 30mm of rain. i made three pots of blueberry jam. but today there’s a warm sun. warm enough that i could premiere my dotted dress. and i was reading about the swedish flora.

one more week to go and i am starting to worry a tiny bit already. just never seem to be ready to go back. i guess these past few years of short vacations are starting to pay of. i simply never have the chance to feel i got enough of sweden. or enough of not working. though this morning my body begged for action and i did sun salutations and some stretches to get back into my skin again.

a few tracks that kept me up today. this one has an intro that reminds me of roxette, funny, since i am not a fan… and something swedish with sad words. and something very happy to dance along with. kiss and bye.

6 comments:

Toril said...

Förstår att det måste vara svårt å känna att man landat å tankat klart på så kort tid...
Å yoga är underbart..å får i alla fall min kropp mer sammansatt eller vad jag ska säga..var rädd om dig...å du ..den sylten hade gått fint ihop med mina blueberry pancakes...kraaam

Evelina said...

Här hade det gärna fått regna lite, så det gröna orkar vara grönt ett tag till! :) Kram

s said...

du var väldigt fin i din blåvitprickiga idag!
den passade dig så bra.
så det gröna får väl stå för den norduppländska prärien, med alla granar och tallar?

Jael said...

Mums,blåbärssylt....Jag tror jag förstår vad du menar, hade samma känsla när jag var i Finland,men då tänker jag på att snart blir det höst och vinter och kallt och grått medan här är det varmt och soligt.

annika said...

Åh du kanske hade behövt vila lite till? Eller du kanske är sådan oavsett hur länge du är ledig - att du drar igång veckan innan?
Den näst sista bilden - den är som en visualisering av en känsla inom mig! Helt fantastiskt! Och skönt att du drog igång kroppen med lite solhälsningar, kan alltid bli bättre med dem :) kram på dig!

sarapirat said...

toril, som sagt, nästa gång hoppas jag att vi kan köra ett pannkaksrace med sylt tillsammans!!! kram

evelina, har det inte regnat än??? kram

s, tack tack tack..du är rar. någonting sånt. prärien alltså. kram

yaelian, du har rätt. även om jag gärna skulle vara här när det är riktig vinter, i alla fall ett tag. med snö! och minusgrader!

annika, jag tror nog det. lite till, men nu gäller det att göra det bästa utav situationen istället. undrar om bilden hör ihop med din känsla utav tomhet, eller med någon annan känsla? nu blir jag nyfiken, såklart...kram