Saturday, June 19, 2010

god save the queen

disktrasa

you realize that you lost your swedish touch when you forgot which date is the national holiday and just after that the wedding of the crown princess. i happened to be reminded last night, when by chance i was watching swedish television online. i find it impressive how much importance we give to the monarchy. not to mention the amount of money.

looking at the preparations, i feel extremely happy not to be a royalty! but may they live happily ever after.

instead of celebrating with the royal family and the swedish folk, i spent the morning searching for bones who disappeared. he is in a trauma since last night when he got attacked by two vicious dogs who chewed him to little pieces. i almost cried when it happened. and thought to myself that it is not easy being a mother…

8 comments:

Evelina said...

Nej det är inte lätt när ens små älsklingar åker på däng... hoppas han mår bra!

anna said...

hoppas han repar sig, stackars Bones! bröllopet har varit fantastiskt att se, de ser verkligen lyckliga ut och hon är strålande vacker. klänningen! kram till er, matte och husse :)

Elisabeth said...

God save the dog also! Stackarn. Och du Sara, skulle du ha lust att välja weekword för nästa fredag? Ingen anmälde sig frivilligt och jag vet ju att du skulle välja något spännande och intressant...

sarapirat said...

evelina, så mycket bättre redan!

fru a, jag kikade in ibland på webbtv. hon är strålande vacker, du har rätt. fortfarande är jag lite skeptisk. mer på sammanhanget. och inte specifikt på dom. kram

elisabeth, the dog is slowly recovering... det kan jag nog, men vill du påminna mig om hur det fungerar?

Elisabeth said...

Du väljer ett weekword, tillkännager det på måndag (jag hänvisar och länkar till dig). Alla som vill leka uppmanas lämna en kommentar, så du vet vilka du ska länka till på fredag. Och på fredag utser du en ny värd för efterföljande weekword. Typ så. Men bara om du vill! Kram.

fröken L said...

stackars lilla bones, hoppas att han snart mår bättre!
i stockholm var det folkfest, må du tro - helt magiskt!!!

Jenny said...

leo tim
Leo ville också skriva, sitt namn och tims. Nej, föräldraskap är ingen lek, men så fantastiskt. Mina små ljuvliga troll, stackars, stackars bones. Bröllopet, ja, från att ha varit väldigt skeptisk och snudd på hånfull satt jag ändå där och grät i tvsoffan och var helt såld. Hon var så vacker, det var så fint och kärleksfullt. Men hur som helst känner jag som du, tack och lov att jag inte är kunglig.
Kramkram!

sarapirat said...

frkn l, väntar spänt på dina bilder!

jenny, vi är svaga för kärleken, så är det helt enkelt... i vilket format den än kommer.
så rart att leo ville skriva. har du en skön semester?
kram