Thursday, April 22, 2010

sea

_MG_0997    _MG_1001_MG_0989_MG_1003_MG_0984

premiere of the year, entering the sea. a few other brave ones joined. it wasn’t cold. the day had been extremely hot aswell.

i have had three days without internet. (sometimes i cheat by using scheduled posting) it is good to take a break at times.

so what have i been up to?, well, i almost got attacked by a wild boar. fortunately, he didn’t run me over, but i thought my heart would explode from beating so hard. and i treated a scorpion bite by catching the scorpion and frying it in some oil, thereby releasing the poison which works as a sedative. after that you smear the oil onto the bite. this is a trick used by bedouins. apparently they would also put it on nipples that are sore from breastfeeding. amazing, even just putting the tip of my finger into the oil, i could sense how strong it works.

summing it up: nature rules, as always.

 

8 comments:

annika said...

So true, nature rules! Nice pictures from the sea and shore, but it looks cold ;)

Evelina said...

Brrr det ser så kallt ut men det kanske bara är för att jag sitter här och fryser!
kram

Jael said...

Fina bilder;det har faktiskt varit så varmt att det är skönt att njuta av havet.
Tack för tipset mot skorpionbitet.här i stan har jag inte set skorpioner mem man vet ju aldrig....

Anonymous said...

åh vilka härliga bilder! nu blev jag inte så lite badsugen! är du också en sån som älskar att bada!? Jag längtar längtar längtar till första doppet! idag är det varmt för första gången på länge. igår snöade det t.o.m. och jag slutade 12.30 idag! det blir till å fira med glass! vad var det du blev attackerad av? en boar? du får ursäkta min kassa engelska. kul att du är tillbaka iaf! kramar och trevlig helg!

outi said...

wuuh, wild boars can be pretty angry i have heard? wouldn´t like to get attacked by them.
how warm was the water? or well, i guess you didn´t walk there with a thermometer;)
can´t wait to get swimming in the sea. that would be sometime in july here in the north i guess..
nature rules!

sarapirat said...

annika, ja, hon frös nog kanske lite, kvinnan på bilden. jag njöt. men jag har ju trots allt svenska gener!

evelina, det var skönt. luften var varm och vattnet lagom. förmodligen som ett kvällsdop i sverige mitt i sommaren. kram

yaelian, har du haft en bra helg med yom ha atzmaut osv? har du badat redan?

helena, jag är vattuman och älskar att bada! lite lat att simma ibland men plaska runt, gärna. wild boar är vildsvin på engelska. läskigt! har du sett att jag har utmanat dig längre ner??? kram

sarapirat said...

outi,
it was warm enough. indeed no thermometer, but i did think about it. my dad loves to know the degrees. and i try to keep him informed of that. men and numbers... i long for the nordic summer light.

Anonymous said...

http://lusitanie.fr/2009/03/praia-da-tocha/

Praia da Tocha ( PORTUGAL ) is my best place !