Saturday, December 13, 2008

värsta lusseludret (ett inlägg för svenskar)

jag vet inte varför, men lucia gör mig otroligt nostalgisk. mer än någon annan högtid.
(eller ljuger jag nu?)

inte en lussekatt i sikte. dessutom glömde jag att köpa rött vin för hemmagjord glögg.
det ligger en liten bortglömd pepparkaka i min kakburk.
men, jag väcktes med lucia musik i telefonluren, 'live' från svealand...
och jag bakade geggiga choklad tryfflar igår, med hjälp utav fina ekobloggen

och det är inte försent att lifta till den stora staden, ta en minibuss till haifa, ännu en till tel aviv, och därefter den tredje till jerusalem för att leta rätt på svenska församlingen och deras lucia firande. men det låter väl lite väl frälst?

nåväl, nån gammal vit särk ska jag väl i alla fall kunna leta fram.

lussepussar
från lusseludret

6 comments:

anna said...

stackars lusseluder... att det ska vara så svårt att få sig en lussebulle!

sarapirat said...

jomän visst. det är inte lätt när det är svårt.

יובל בן-עמי Yuval Ben-Ami said...

Hey there! glad to have made you happy. Your own blog is knockout beautiful. I really had an amazing time with it just now.

Jael said...

Hejsan Sara, hittade din blogg genom everywhere-bloggen. Jag är dock från Finland, med vi firar ju Lucia dagen där också, bland finlandsvenskar. Gillar din bild av lussebullar, skulle gärna äta en just nu.......

sarapirat said...

yuval, bokertov,
mutual positive experiences it seems, more of those for the people :) !

yaelian, från finland men bosatt i israel? om jag förstår rätt? och en massa fina recept på din blogg, helt fantastiskt!

Jael said...

Sara,tack:-) Just det, från Finland men bosatt i Israel.Du har en vacker blogg.