Friday, June 15, 2007

fredag

och lyckat blev det... potatisen var sadar harligt len och mjuk ungefar som farskpotatis ska vara. smor, dill och typcremefraiche ar det som ar avgorande.
kakan blev valdigt god. mmmmh.

jag at som en geisha,
yuko gick igenom hela cermonin att linda in mig i en riktig kimono, det ar utan overdrift en hel vetenskap. fallen i nacken bor vikas pa ett sarskilt satt nar man ar ogift. detsamma med ankellangden och armlangden. dom gillar tydligen att rulla, japanerna. kande mig lite som en sushi, fast utan fisklukt.
valdigt fin var jag iallafall, med stor rosett ibak sa det ar helt enkelt omojligt att luta sig tillbaka i stolen. och traflipflops.

tankte lite pa det dar med fredagskvallar. en typisk fredagskvall for ett ar sedan sag helt annorlunda ut an fredagskvallarna har.
tillexempel sa var mitt spontana minne utav fredagskvallar under mellanstadie-tiden bilfard hem fran dansen, stannar vid chattanoga i bjorklinge, koper en hawai med extra ananas som ats framfor fangarna pa fortet.
hogstadiet- bussen hem fran stan, bus och mys med m.
gymnasiet....nae, nu lagger tidsmaskinen ner. for den har gangen.

ska lasa lite tidning.

3 comments:

anna said...

jag ska låta bli att ens starta min tidsmaskin tror jag... kul att middagen blev lyckad! och hela geisha-grejen, var det en svensk-japansk middag?

Anonymous said...

as far as i get it, you talk a lot about food, don't you??? you little blogcomputernerd...

fröken L said...

Finns det några bilder på dig i din geisha-mundering?