Friday, April 6, 2007

det ljuva livet

nu ar jag ledig igen! helt fantastiskt, vi borde ALLTID ha tvadagars veckor. fem dagar ledigt, och sen jobbar man tva dar igen. men, det blir desto hardare for kroppen. igar ragglade hela kompaniet in i studion, total kaos i musklerna...
jag forsokte forbattra situationen genom att dricka mycket vin till lunch, pesach vin..... det ar inte sa tokigt att vara amatorjude nar man far vin, glass och 100 shekel i 'hogtidspresent'.
(intressant det dar med religion, under pesach saljs inget brod och tydligen om man foljer reglerna dvs kosher pesach kost, far man inte se om nagon ater nagot icke kosher pesach, fattar ni????)

oh, det var en fin dag igar...valdigt varmt pa grund av sa kallad "chamsim" dvs okenvind. vi besokte en festival pa kvallen, manga bra band som spelade, nagra utav mina favoriter, och i kombination med arabiska musikanter. fint var det, under stjarnorna i den varma brisen, en festival for fred. jag at choklad doppade jordgubbar pa pinne...yumyum...

idag vaknade jag upp med den stora ambitionen att deklarera. jag paborjade denna underprioriterade process redan innan morgonkaffet (igar morse helt utan socker...), men kom inte langre an till mina personliga detaljer. insag namligen att jag har glomt bort mitt sofi nummer (kan jamforas med 4a sista siffrorna i sverige, men innehaller betydligt manga fler siffror).
sara, du ar en klippa....

nu ska jag se om jag lyckas lagga upp bilder pa bloggen, det trilskas lite.

PUSS I PASK!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

PUSS I PÅSK PÅ DIG OXÅ!!!!

anna said...

vad duktig du är! som redan bloggat en massa och dragit ner på sockret!!! vi har rara Sharon här, ni är verkligen lika, förvirrande för lilla H. puss till dig och Ruby!